Date companie
 
 
 
 

”Bucureștiul... după ani și ani”, campania Național TV și Național24PLUS

RSS Știri
 
 
Data publicării : 2 Mai 2014
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : bucuresti, gara, campanie, nord, cladiri, nationaltv
 

Gara și aeroportul sunt porți de intrare într-o țară și orice turist își face o impresie din ceea ce vede la primul contact cu destinația pe care și-a ales-o. România postdecembristă încă suferă la acest capitol, autoritatile neglijând, cu sau fără rațiuni economice, un management al turismului care să includă și administrarea impecabilă a acestor porți de intrare. Deși în acte suntem incluși în marea familie europeană, lipsa de viziune și indolența administrativă ne situează în plutonul țărilor din lumea a treia.

OCTAVIAN IONESCU, reporter "Principala poartă de intrare în Capitală, prin care trec zilnic aproximativ 10.000 de oameni, reprezintă un adevarăt focar de infecție și infracționalitate. Sub ochii trecătorilor și la doi pasi de instituții importante, zeci de oameni ai străzii își injectează droguri, fără ca nimeni să ia vreo masură. Zona reprezintă si o piata importanta de desfacere a drogurilor din Capitală.”

VOX "Dezamăgitor și, în rest, ce este în jurul Gării de Nord, prostituția care este aici și aurolacii. Nimeni nu face nimic! Îi lasă să facă mizeria asta. E o infecție în gară. Este un pericol public!"

VOX "Nu toată lumea vine cu avionul. Sunt foarte mulți care vin și cu trenurile. Să vedeți ce este, ceea ce este când ieși din București! Mizeria mizeriilor!"

Pentru turiștii străini, dar și pentru românii veniți din provincie, care calcă pentru prima dată în București, surprizele neplăcute se țin lanț. Primele persoane cu care intră în contact sunt fie taximetriștii-pirat puși pe jecmăneală, fie hoții de buzunare care acționează ziua în amiaza mare. Din peisaj nu lipsesc aurolacii cu pungile legate la gât. O lume pestriță, rar deranjată de angajații statului plătiți pentru a asigura un climat sigur și decent în cea mai mare gară din România.

VOX "Să ne facă un cămin numai pentru amărâți, copii străzii, unde să fie permanent ținuți. Să nu sa fie dați afară!"

Arhitectura Gării de Nord din București este inspirată de Gara de Nord din Paris. Un complex arhitectural care, din păcate, nu suscită interesul celor care se ocupă de promovarea obiectivelor importante din țara noastră. Așa cum nu pare să atragă atenția autorităților care sunt în măsură să pună problema restaurării acestui obiectiv important din toate punctele de vedere.

OCTAVIAN IONESCU, reporter "Deși este inclusă în lista monumentelor istorice, Gara de Nord nu a mai fost restaurată de 15 ani. Pentru renovarea acesteia, ar fi nevoie să se investească în jur de 300 milioane de euro, iar modernizarea ar dura ani buni.”

Trecerea anilor și-a lăsat amprenta asupra complexului arhitectural care formează Gara de Nord, însă, aceeași curgere a vremii a mușcat și din clădirile ce se înălțau, odinioară, mândre, în această zonă a Bucureștiului.

OCTAVIAN IONESCU, reporter "La doi pasi de gară, se află o clădire marcată puternic de trecerea timpului. A fost construită între anii 1935-1940, inițial cu destinația de hotel la etajele superioare și cu spațiu comercial la parter. Magazinul Sora a funcționat la parterul clădirii, până după revoluție. Acum, clădirea este în conservare, iar proprietarii caută un cumpărător. Până va ajunge să fie renovată, rămâne un pericol pentru trecătorii prin zonă.”

VOX "A fost o clădire foarte frumoasă, clădire pe care o vizitam și, fiind magazin mare, făceam cumpărături din el. Veneam cu plăcere la el. Acum, e ceva... Nici nu-mi vine să o privesc. Nici nu m-am mai uitat la ea, de foarte mult timp."

VOX "Înainte de a o părăsi, mai mergea cum mergea, dar, acum, au lăsat aici o relicvă. E înfiorătoare, dar asta este!"

Povestea Gării de Nord din București începe în 10 septembrie 1868, când, în prezența domnitorului Carol I se așează prima piatră de temelie a clădirii. Gara a fost inaugurată pe 25 septembrie 1872, odată cu deschiderea circulației feroviare pe linia Roman-Galați-București-Pitești. Inițial, stația feroviară nu a fost concepută pentru a deveni principala gară a Bucureștiului, însă, cu trecerea anilor, a devenit cel mai important nod feroviar din România. Gara de Nord a fost martora multor evenimente istorice însemnate, de la vizita Țarului Alexandrul al II-lea al Rusiei din 1877, până la întoarcerea în țară a Majestății Sale Regelui Mihai I, în decembrie 1947. A trecut cu succes și prin bombardamentele din al doilea război mondial, iar, peste o jumătate de veac, a fost salvată de la demolare, de căderea comunismului, în decembrie 1989. Ceaușescu intenționa să șteargă de pe harta Bucureștiului vechea Gară de Nord și să o mute la marginea Capitalei. Național TV-Național 24 Plus derulează o campanie de informare privind clădirile din București, asupra cărora vremea și-a pus amprenta, iar lipsa unei strategii pentru păstrarea identității culturale le condamnă la pieire. Fiecare caz în parte este prezentat în fiecare zi, în jurnalele noastre.



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 

Informații utile

 

Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019

1 USD = 4.2726 RON
0.0073
1 EUR = 4.7627 RON
0.0020
 

Program TV


 

Arhivă video

vezi arhiva video

 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2