Date companie
 
 
 
 

La mare, după 20 de ore cu trenul

RSS Știri
 
 
Data publicării : 27 Iulie 2014
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : drum, tren, litoral, oradea
 

La mare, după 20 de ore cu trenul. Vorbim despre locuitorii din vestul țării care vizitează litoralul românesc și aleg să meargă în stațiunile de la malul Mării Negre cu trenul. După o asemenea aventură, călătorii se declară obosiți și nemulțumiți de timpul pierdut pe drum. 
VOX: ”- Cum vi se pare că în 2014 distanța de la Oradea la Mangalia se face în 20 de ore? - Am intrat în Europa! - Și am ieșit prin Bangladesh, cred..” 
VOX, călător: ” Dezastru! În secolul XXI să petrecem așa 20h până la Constanța, cât 1000 km… e cam mult, mi se pare enorm. De vină este CFR sau cine conduce CFR-ul.” (filmare gara Oradea) 
În prezent, trenurile circulă cu o viteză medie de 45 de kilometri pe oră. 
VOX, călător: ”S-a mers foarte încet. Mai repede mergeam eu pe jos. La un moment dat am văzut un sătean care mergea pe bicicletă mai tare decât trenul. Nu mi se pare ok, ar trebui să se construiască niște trenuri care să meargă mai repede, să nu mai fie pauzele foarte mari.” 
Pe tronsonul Oradea - Cluj Napoca, calea ferată este neelectrificată și se circulă pe o singură linie. De exemplu, în localitățile Aleșd, Huedin, Ciucea trenurile staționează foarte mult, așteptând să treacă garniturile care vin din sens opus, din Mangalia sau București. Autoritățile invocă relieful montan, prin care trebuie să treacă trenul, ca fiind principala cauză pentru care locuitorii din vestul țării sunt nevoiți să călătorească timp îndelungat până să ajungă la mare. 
[2] CLAUDIU POP
prefect, jud. Bihor
“Avem această problemă, dar așa cum știți acest lucru ține mai puțin, din păcate, de prefectură. Cred că ar putea fi realizat și scrise pe exercițiul financiar al U. E. ar putea fi scrise proiecte pentru acești kilometri care îi avem, zeci de kilometri, de fapt, între Oradea și Cluj, până la granița cu Clujul să fie electrificat. Din păcate de la noi încolo, până la Cluj de fapt nu este electrificat și acest lucru se vede în confortul pe care îl avem. Sunt de acord că acest lucru trebuie făcut, electrificarea căii ferate Oradea-Cluj, dar nu putem să comparăm București-Constanța care are 200 de kilometri cu Oradea-Constanța care sunt 1000 de kilometri. Între Oradea și Bucuresti avem Carpații, cred că nu este același lucru, nefiind un specialist al trenurilor. Nu cred că putem să comparăm București – Constanța care este un drum de șes de două ore, cu traversarea Carpațiilor din acest punct de vedere.” 
(GRAFICĂ IN) Trenul pornește din Oradea, trece printr-o regiune muntoasă pe o distanță de circa 80 de km în Defileul Vad-Borod, iar până la Cluj-Napoca calea ferată este neelectrificată și se circulă pe o singură linie. În continuare, garnitura parcurge Depresiunea colinară a Transilvaniei până în Brașov pe unde străbate din nou o regiune muntoasă, însă aici calea ferată este dublă și electrificată. (GRAFICA OUT) 
Călătorii sunt nevoiți să suporte în continuare nepăsarea autorităților și deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune. 
VOX, turist: ” -Cum vi se pare sa faci 20 h de la Bihor la Constanta? - Este un lucru aberant… asa ceva nu se poate admite. Asta in primul rand ca suntem o tara cu o infrastructura de cai ferate numarul 1, foarte bine pusa la punct. Sigur sunt reparatii de facut, dar daca ministerul Transporturilor nu recurge la reparatii, inseamna ca e ceva stricat in Minister… Oamenii astia care sunt in Parlament, si pe unde… Vreau sa spun ca nu merge treaba. Eu sunt cetatean american, plecat de 18 ani, dar sunt socat. Adica nu se poate asa ceva!” 
VOX: ”Din cauza autorităților. Din cauza CFR-ului nu s-a renovat ceva de 20 de ani. Dar biletele îs scumpe…deci…” 
VOX: ”Noi trebuie sa ne conformam, calatorii trebuie sa ne conformam regulilor impuse de ei si timpului si asa mai departe.” 
VOX: ”- Câte ore faceți de la Oradea până la mare? - Pai..teoretic, 17. - Și practic? *Zambeste*. - Este normal ce se întâmplă? - Acum… la noi totul este posibil. În alte țări nu!” 
Într-adevăr, în alte țări din Europa, trenul este un mijloc de transport eficient, fără mari întârzieri, iar pasagerii pot alege între un loc confortabil la geam ca să admire peisajele din natură sau o cușetă în care să citească în liniște revista preferată până la destinație. De exemplu, în Germania o parte din urcușul pe Zugspitze se face cu trenul. În Elveția, Express-ul Bernina leagă cel mai vechi oraș, Chur, cu orașul italian Tirano, care are o populație de doar 10.000 de oameni. Timp de 4 ore, trenul traversează munții Alpi, ajungând la altitudini de peste 2000 metri, trece prin 55 de tuneluri și peste 196 de poduri, oferind priveliști spectaculoase. Anumite zone din acest traseu fac parte din patrimoniul mondial UNESCO. 
La mare, după 20 de ore cu trenul. Vorbim despre locuitorii din vestul țării care vizitează litoralul românesc și aleg să meargă în stațiunile de la malul Mării Negre cu trenul. După o asemenea aventură, călătorii se declară obosiți și nemulțumiți de timpul pierdut pe drum. 

VOX: ”- Cum vi se pare că în 2014 distanța de la Oradea la Mangalia se face în 20 de ore? - Am intrat în Europa! - Și am ieșit prin Bangladesh, cred..” 

VOX, călător: ” Dezastru! În secolul XXI să petrecem așa 20h până la Constanța, cât 1000 km… e cam mult, mi se pare enorm. De vină este CFR sau cine conduce CFR-ul.” 

În prezent, trenurile circulă cu o viteză medie de 45 de kilometri pe oră. 

VOX, călător: ”S-a mers foarte încet. Mai repede mergeam eu pe jos. La un moment dat am văzut un sătean care mergea pe bicicletă mai tare decât trenul. Nu mi se pare ok, ar trebui să se construiască niște trenuri care să meargă mai repede, să nu mai fie pauzele foarte mari.” 

Pe tronsonul Oradea - Cluj Napoca, calea ferată este neelectrificată și se circulă pe o singură linie. De exemplu, în localitățile Aleșd, Huedin, Ciucea trenurile staționează foarte mult, așteptând să treacă garniturile care vin din sens opus, din Mangalia sau București. Autoritățile invocă relieful montan, prin care trebuie să treacă trenul, ca fiind principala cauză pentru care locuitorii din vestul țării sunt nevoiți să călătorească timp îndelungat până să ajungă la mare. 

CLAUDIU POP, prefect, jud. Bihor: “Avem această problemă, dar așa cum știți acest lucru ține mai puțin, din păcate, de prefectură. Cred că ar putea fi realizat și scrise pe exercițiul financiar al U. E. ar putea fi scrise proiecte pentru acești kilometri care îi avem, zeci de kilometri, de fapt, între Oradea și Cluj, până la granița cu Clujul să fie electrificat. Din păcate de la noi încolo, până la Cluj de fapt nu este electrificat și acest lucru se vede în confortul pe care îl avem. Sunt de acord că acest lucru trebuie făcut, electrificarea căii ferate Oradea-Cluj, dar nu putem să comparăm București-Constanța care are 200 de kilometri cu Oradea-Constanța care sunt 1000 de kilometri. Între Oradea și Bucuresti avem Carpații, cred că nu este același lucru, nefiind un specialist al trenurilor. Nu cred că putem să comparăm București – Constanța care este un drum de șes de două ore, cu traversarea Carpațiilor din acest punct de vedere.” 

Trenul pornește din Oradea, trece printr-o regiune muntoasă pe o distanță de circa 80 de km în Defileul Vad-Borod, iar până la Cluj-Napoca calea ferată este neelectrificată și se circulă pe o singură linie. În continuare, garnitura parcurge Depresiunea colinară a Transilvaniei până în Brașov pe unde străbate din nou o regiune muntoasă, însă aici calea ferată este dublă și electrificată.


Călătorii sunt nevoiți să suporte în continuare nepăsarea autorităților și deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune. 

VOX, turist: ” -Cum vi se pare sa faci 20 h de la Bihor la Constanta? - Este un lucru aberant… asa ceva nu se poate admite. Asta in primul rand ca suntem o tara cu o infrastructura de cai ferate numarul 1, foarte bine pusa la punct. Sigur sunt reparatii de facut, dar daca ministerul Transporturilor nu recurge la reparatii, inseamna ca e ceva stricat in Minister… Oamenii astia care sunt in Parlament, si pe unde… Vreau sa spun ca nu merge treaba. Eu sunt cetatean american, plecat de 18 ani, dar sunt socat. Adica nu se poate asa ceva!” 

VOX: ”Din cauza autorităților. Din cauza CFR-ului nu s-a renovat ceva de 20 de ani. Dar biletele îs scumpe…deci…” 

VOX: ”Noi trebuie sa ne conformam, calatorii trebuie sa ne conformam regulilor impuse de ei si timpului si asa mai departe.” 

VOX: ”- Câte ore faceți de la Oradea până la mare? - Pai..teoretic, 17. - Și practic? *Zambeste*. - Este normal ce se întâmplă? - Acum… la noi totul este posibil. În alte țări nu!” 

Într-adevăr, în alte țări din Europa, trenul este un mijloc de transport eficient, fără mari întârzieri, iar pasagerii pot alege între un loc confortabil la geam ca să admire peisajele din natură sau o cușetă în care să citească în liniște revista preferată până la destinație. De exemplu, în Germania o parte din urcușul pe Zugspitze se face cu trenul. În Elveția, Express-ul Bernina leagă cel mai vechi oraș, Chur, cu orașul italian Tirano, care are o populație de doar 10.000 de oameni. Timp de 4 ore, trenul traversează munții Alpi, ajungând la altitudini de peste 2000 metri, trece prin 55 de tuneluri și peste 196 de poduri, oferind priveliști spectaculoase. Anumite zone din acest traseu fac parte din patrimoniul mondial UNESCO. 



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2