La mare, după douăzeci de ore cu trenul
Data publicării : 26 Iulie 2014
Categorie : Social - economic
|
Cuvinte cheie :
drum, tren, litoral, oradea
Spre litoral cu întârziere. În plin sezon estival, românii din vestul țării care doresc să ajungă într-una din stațiunile de la malul Mării Negre, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. De exemplu, o călătorie cu trenul de la Satu-Mare, Arad, Zalău sau Oradea până la Mangalia durează aproximativ 20 de ore, fără să luăm în calcul și întârzierile. În timp ce, de la București până la Constanța se fac aproximativ 2 ore.
VOX ”Nu am înțeles de ce merge așa. Mie mi se pare oricum curios că se merge mai dificil acum pe calea ferată decât se mergea când eram eu copil. Aceleași distanțe le făceai într-un timp mult mai scurt.” (filmat in BUC)
VOX ”Pentru noi era foarte lung, mai ales cu copilul. Am mers cu cușeta ca să fie mai ușor ca să putem să rezistăm, dar totuși, trecând și prin București, ajungând numai la Constanța, pentru noi era foarte greu și știu că este o cursă și la Mangalia, dar pornirea și sosirea este foarte proastă.” (filmare gara Oradea)
VOX ”Nu mi se pare normal. Poate avem și noi altă treabă și trebuia să ajungem la o anumită oră. Scrie pe bilet că trebuie să ajungem la ora aia, păi la ora aia să ajungem! În alte țări de ce nu sunt întârzieri? De exemplu în Japonia?? Da, mă rog… asta este.” (filmat in BUC)
România are o rețea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franța, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania și Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizați și doar 37,5% electrificați, față de aproape 60% în Polonia de exemplu.
[2] GABRIEL GEORGESCU
arhitect
”România a avut una dintre cele mai bune infrastructuri europene, dar după revoluție, din păcate, din cauza lipsei investițiilor lucrurile s-au degradat și practic actualmente un tren care traversează țara face și 20, 24 de ore."
Prețul unui bilet pe ruta Oradea - Mangalia la clasa a II a este de 116 de lei iar la clasa I biletul costă 174 de lei. Un bilet la cușetă cu patru locuri se vinde cu aproximativ 160 de lei, iar la cușetă cu șase locuri, 145 de lei. Cine dorește să călătorească cu vagonul de dormit va scoate din buzunar 246 de lei pentru un bilet. Trebuie precizat că este vorba doar de un bilet dus.
VOX, călător: ”Este dezămăgitor! Prețul este foarte scump. Din banii pe care îi cheltuim pe tren putem merge și cu mașinile.” (filmare gara Oradea)
Călătorii se plâng că deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune.
VOX, călător: ”Este obositor… pe tren nu este prea confortabil… și nici nu este și nici nu este electrică nici în Oradea.” (filmare gara Oradea)
VOX: ”E groaznic. Să călătorești în jur de 600 km până în București și să faci 12 h. E ceva de… E sub orice critică… Și linia ferată și asta … care lasă mult de dorit… plus condițiile din tren care sunt… numai zic. La preț vor să mărească - la bilete- dar îmbunătățiri ceva, nu aduce nimic. E groaznic.”
În anul 2000, pe site-ul CFR era prezentat un plan de dublare și de electrificare a întregii căi ferate, aceste lucrări trebuiau să fie finalizate în 2006. Nici până în prezent proiectul nu a fost pus în aplicare. Programul estival de transport feroviar ”Trenurile Soarelui 2014” este valabil până la data de 15 septembrie și cuprinde peste 44 de trenuri spre și dinspre litoral și Delta Dunării.
[3] NATALIA MANOLESCU
reporter
"În ediția de mâine vă vom prezenta poziția autorităților din teritoriu, dar și a celor de la București privind situația căii ferate din vestul țării.”
Spre litoral cu întârziere. În plin sezon estival, românii din vestul țării care doresc să ajungă într-una din stațiunile de la malul Mării Negre, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. De exemplu, o călătorie cu trenul de la Satu-Mare, Arad, Zalău sau Oradea până la Mangalia durează aproximativ 20 de ore, fără să luăm în calcul și întârzierile. În timp ce, de la București până la Constanța se fac aproximativ 2 ore.
VOX ”Nu am înțeles de ce merge așa. Mie mi se pare oricum curios că se merge mai dificil acum pe calea ferată decât se mergea când eram eu copil. Aceleași distanțe le făceai într-un timp mult mai scurt.”
VOX ”Pentru noi era foarte lung, mai ales cu copilul. Am mers cu cușeta ca să fie mai ușor ca să putem să rezistăm, dar totuși, trecând și prin București, ajungând numai la Constanța, pentru noi era foarte greu și știu că este o cursă și la Mangalia, dar pornirea și sosirea este foarte proastă.”
VOX ”Nu mi se pare normal. Poate avem și noi altă treabă și trebuia să ajungem la o anumită oră. Scrie pe bilet că trebuie să ajungem la ora aia, păi la ora aia să ajungem! În alte țări de ce nu sunt întârzieri? De exemplu în Japonia?? Da, mă rog… asta este.”
România are o rețea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franța, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania și Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizați și doar 37,5% electrificați, față de aproape 60% în Polonia de exemplu.
GABRIEL GEORGESCU, arhitect: ”România a avut una dintre cele mai bune infrastructuri europene, dar după revoluție, din păcate, din cauza lipsei investițiilor lucrurile s-au degradat și practic actualmente un tren care traversează țara face și 20, 24 de ore."
Prețul unui bilet pe ruta Oradea - Mangalia la clasa a II a este de 116 de lei iar la clasa I biletul costă 174 de lei. Un bilet la cușetă cu patru locuri se vinde cu aproximativ 160 de lei, iar la cușetă cu șase locuri, 145 de lei. Cine dorește să călătorească cu vagonul de dormit va scoate din buzunar 246 de lei pentru un bilet. Trebuie precizat că este vorba doar de un bilet dus.
VOX, călător: ”Este dezămăgitor! Prețul este foarte scump. Din banii pe care îi cheltuim pe tren putem merge și cu mașinile.”
Călătorii se plâng că deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune.
VOX, călător: ”Este obositor… pe tren nu este prea confortabil… și nici nu este și nici nu este electrică nici în Oradea.”
VOX: ”E groaznic. Să călătorești în jur de 600 km până în București și să faci 12 h. E ceva de… E sub orice critică… Și linia ferată și asta … care lasă mult de dorit… plus condițiile din tren care sunt… numai zic. La preț vor să mărească - la bilete- dar îmbunătățiri ceva, nu aduce nimic. E groaznic.”
În anul 2000, pe site-ul CFR era prezentat un plan de dublare și de electrificare a întregii căi ferate, aceste lucrări trebuiau să fie finalizate în 2006. Nici până în prezent proiectul nu a fost pus în aplicare. Programul estival de transport feroviar ”Trenurile Soarelui 2014” este valabil până la data de 15 septembrie și cuprinde peste 44 de trenuri spre și dinspre litoral și Delta Dunării.
NATALIA MANOLESCU, reporter: "În ediția de mâine vă vom prezenta poziția autorităților din teritoriu, dar și a celor de la București privind situația căii ferate din vestul țării.”
« înapoi la toate știrile
Adaugă comentariu
Alte știri pe aceeași temă
-
Magia sărbătorilor de iarnă, la Oradea ( 20 Decembrie 2025 )
Sărbători de iarnă ca-n povești, la Oradea! Voia bună, colindele, spectacolele muzicale cu artiști îndrăgiți, surprizele plăcute, darurile și bucatele delicioase fac din Târgul de Crăciun organizat în Piața Unirii cel mai atractiv loc din orașul de pe Crișul Repede.
-
Târgul de Crăciun de la Oradea, un loc al bucuriei ( 19 Decembrie 2025 )
Tradiția nepieritoare a târgului de Crăciun atrage oamenii, indiferent de vârstă, în fiecare an. Târgul de Crăciun de la Oradea este o dovadă că magia sărbătorilor de iarnă este mai presus de toate. În fiecare zi, târgul din centrul Oradiei...
-
Magia Târgului de Crăciun de la Oradea ( 18 Decembrie 2025 )
O nouă seară magică, la Târgul de Crăciun din Oradea! Copii, adolescenți, părinți și bunici, cu toții s-au bucurat din plin de atmosfera târgului organizat în inima Oradiei, locul în care colindele și surprizele plăcute nu contenesc, iar decorul îndeamnă...
-
Gusturi și gânduri bune, la Oradea ( 17 Decembrie 2025 )
Spiritul Crăciunului ne aduce pe toți împreună și ne face să ne gândim la ce am făcut, gândit, încercat și gustat bun în acest an. La Oradea, surprizele nu contenesc. Aici poveștile au final fericit și amintirile se creează la Târgul de Crăciun, alături de cei dragi, de familie și de prieteni.
-
Continuă lucrările de consolidare a drumului pe DN 67, în zona localității Polovragi. ( 14 Octombrie 2025 )
Continuă lucrările de consolidare a drumului pe DN 67, în zona localității Polovragi. Reprezentații Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova le recomadă conducătorilor auto să circule cu atenție în zonele lucrărilor.