Date companie
 
 
 
 

La mare, după douăzeci de ore cu trenul

RSS Știri
 
 
Data publicării : 26 Iulie 2014
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : drum, tren, litoral, oradea
 

Spre litoral cu întârziere. În plin sezon estival, românii din vestul țării care doresc să ajungă într-una din stațiunile de la malul Mării Negre, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. De exemplu, o călătorie cu trenul de la Satu-Mare, Arad, Zalău sau Oradea până la Mangalia durează aproximativ 20 de ore, fără să luăm în calcul și întârzierile. În timp ce, de la București până la Constanța se fac aproximativ 2 ore. 
VOX ”Nu am înțeles de ce merge așa. Mie mi se pare oricum curios că se merge mai dificil acum pe calea ferată decât se mergea când eram eu copil. Aceleași distanțe le făceai într-un timp mult mai scurt.” (filmat in BUC) 
VOX ”Pentru noi era foarte lung, mai ales cu copilul. Am mers cu cușeta ca să fie mai ușor ca să putem să rezistăm, dar totuși, trecând și prin București, ajungând numai la Constanța, pentru noi era foarte greu și știu că este o cursă și la Mangalia, dar pornirea și sosirea este foarte proastă.” (filmare gara Oradea) 
VOX ”Nu mi se pare normal. Poate avem și noi altă treabă și trebuia să ajungem la o anumită oră. Scrie pe bilet că trebuie să ajungem la ora aia, păi la ora aia să ajungem! În alte țări de ce nu sunt întârzieri? De exemplu în Japonia?? Da, mă rog… asta este.” (filmat in BUC) 
România are o rețea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franța, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania și Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizați și doar 37,5% electrificați, față de aproape 60% în Polonia de exemplu. 
[2] GABRIEL GEORGESCU
arhitect
”România a avut una dintre cele mai bune infrastructuri europene, dar după revoluție, din păcate, din cauza lipsei investițiilor lucrurile s-au degradat și practic actualmente un tren care traversează țara face și 20, 24 de ore." 
Prețul unui bilet pe ruta Oradea - Mangalia la clasa a II a este de 116 de lei iar la clasa I biletul costă 174 de lei. Un bilet la cușetă cu patru locuri se vinde cu aproximativ 160 de lei, iar la cușetă cu șase locuri, 145 de lei. Cine dorește să călătorească cu vagonul de dormit va scoate din buzunar 246 de lei pentru un bilet. Trebuie precizat că este vorba doar de un bilet dus. 
VOX, călător: ”Este dezămăgitor! Prețul este foarte scump. Din banii pe care îi cheltuim pe tren putem merge și cu mașinile.” (filmare gara Oradea) 
Călătorii se plâng că deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune. 
VOX, călător: ”Este obositor… pe tren nu este prea confortabil… și nici nu este și nici nu este electrică nici în Oradea.” (filmare gara Oradea) 
VOX: ”E groaznic. Să călătorești în jur de 600 km până în București și să faci 12 h. E ceva de… E sub orice critică… Și linia ferată și asta … care lasă mult de dorit… plus condițiile din tren care sunt… numai zic. La preț vor să mărească - la bilete- dar îmbunătățiri ceva, nu aduce nimic. E groaznic.” 
În anul 2000, pe site-ul CFR era prezentat un plan de dublare și de electrificare a întregii căi ferate, aceste lucrări trebuiau să fie finalizate în 2006. Nici până în prezent proiectul nu a fost pus în aplicare. Programul estival de transport feroviar ”Trenurile Soarelui 2014” este valabil până la data de 15 septembrie și cuprinde peste 44 de trenuri spre și dinspre litoral și Delta Dunării. 
[3] NATALIA MANOLESCU
reporter
"În ediția de mâine vă vom prezenta poziția autorităților din teritoriu, dar și a celor de la București privind situația căii ferate din vestul țării.”
Spre litoral cu întârziere. În plin sezon estival, românii din vestul țării care doresc să ajungă într-una din stațiunile de la malul Mării Negre, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. De exemplu, o călătorie cu trenul de la Satu-Mare, Arad, Zalău sau Oradea până la Mangalia durează aproximativ 20 de ore, fără să luăm în calcul și întârzierile. În timp ce, de la București până la Constanța se fac aproximativ 2 ore. 

VOX ”Nu am înțeles de ce merge așa. Mie mi se pare oricum curios că se merge mai dificil acum pe calea ferată decât se mergea când eram eu copil. Aceleași distanțe le făceai într-un timp mult mai scurt.” 

VOX ”Pentru noi era foarte lung, mai ales cu copilul. Am mers cu cușeta ca să fie mai ușor ca să putem să rezistăm, dar totuși, trecând și prin București, ajungând numai la Constanța, pentru noi era foarte greu și știu că este o cursă și la Mangalia, dar pornirea și sosirea este foarte proastă.” 

VOX ”Nu mi se pare normal. Poate avem și noi altă treabă și trebuia să ajungem la o anumită oră. Scrie pe bilet că trebuie să ajungem la ora aia, păi la ora aia să ajungem! În alte țări de ce nu sunt întârzieri? De exemplu în Japonia?? Da, mă rog… asta este.” 


România are o rețea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franța, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania și Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizați și doar 37,5% electrificați, față de aproape 60% în Polonia de exemplu. 

GABRIEL GEORGESCU, arhitect: ”România a avut una dintre cele mai bune infrastructuri europene, dar după revoluție, din păcate, din cauza lipsei investițiilor lucrurile s-au degradat și practic actualmente un tren care traversează țara face și 20, 24 de ore." 

Prețul unui bilet pe ruta Oradea - Mangalia la clasa a II a este de 116 de lei iar la clasa I biletul costă 174 de lei. Un bilet la cușetă cu patru locuri se vinde cu aproximativ 160 de lei, iar la cușetă cu șase locuri, 145 de lei. Cine dorește să călătorească cu vagonul de dormit va scoate din buzunar 246 de lei pentru un bilet. Trebuie precizat că este vorba doar de un bilet dus. 

VOX, călător: ”Este dezămăgitor! Prețul este foarte scump. Din banii pe care îi cheltuim pe tren putem merge și cu mașinile.” 

Călătorii se plâng că deși tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de acești bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiții mai bune. 

VOX, călător: ”Este obositor… pe tren nu este prea confortabil… și nici nu este și nici nu este electrică nici în Oradea.” 

VOX: ”E groaznic. Să călătorești în jur de 600 km până în București și să faci 12 h. E ceva de… E sub orice critică… Și linia ferată și asta … care lasă mult de dorit… plus condițiile din tren care sunt… numai zic. La preț vor să mărească - la bilete- dar îmbunătățiri ceva, nu aduce nimic. E groaznic.” 

În anul 2000, pe site-ul CFR era prezentat un plan de dublare și de electrificare a întregii căi ferate, aceste lucrări trebuiau să fie finalizate în 2006. Nici până în prezent proiectul nu a fost pus în aplicare. Programul estival de transport feroviar ”Trenurile Soarelui 2014” este valabil până la data de 15 septembrie și cuprinde peste 44 de trenuri spre și dinspre litoral și Delta Dunării. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "În ediția de mâine vă vom prezenta poziția autorităților din teritoriu, dar și a celor de la București privind situația căii ferate din vestul țării.”



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2