Nouă kilometri de autostradă de pe tronsonul Nădlac - Sibiu s-au coagulat în buturuga mică menită să răstoarne pe termen lung carul mare al planului de a avea o șosea de mare viteză de la intrarea în țară și până în centrul României. Cei nouă kilometri plutesc, deocamdată, în imponderabilitate, din cauze ce țin de neputința guvernanților care s-au perindat de-a lungul timpului, de a pune în practică și a finaliza un proiect în condiții decente. Actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pare și el împotmolit în cei nouă kilometri de șosea.
CĂTĂLIN DRULĂ, ministrul Transporturilor „Pentru mine e o durere, un proiect derulat dezastruos din 2013 încoace. În 2017 a fost luată o decizie aberantă, s-a reziliat contractul cu acea firmă italiană, am spus atunci că e o decizie abuzivă, bazat pe datele pe care le avem. Instanțele s-au pronunțat, au spus că e abuziv, și că avem de plătit 250 de milioane de lei. N-avem proiectul gata, și e și o problemă legală, pentru că instanța a spus că trebuie să revină același constructor în teren, doar că nu prea mai e în România. Sunt niște negocieri, dar nu vreau să intru în detalii, pentru că nu sunt finalizate.”
Șeful Transporturilor spune că ar exista soluții, dar nu s-au rezolvat chiar toate.
CĂTĂLIN DRULĂ, ministrul Transporturilor „Dar vă spun care e viziunea mea și pașii concreți. Există o încercare de a ajunge la un acord amiabil cu acel constructor, de a plăti ceea ce ne-a obligat instanța să plătim, din partea lor să primim ce mai avem de primit, sunt niște proiecte care au rămas nelivrate și așa mai departe. Iar licitația să fie reluată și să fie găsit un constructor pentru cei nouă kilometri lipsă.”
Deocamdată, ministrul Transporturilor oferă o soluție practică generatoare de nervi pentru șoferii care tranzitează acea zonă. El a precizat că vom fi nevoiți să folosim în continuare DN 68A, acea șosea aflată la limita județelor Timiș și Hunedoara, pentru următorii patru ani.
Greu cu lucrările de infrastructură rutieră, în România! Anunțul aparent optimist al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, privind un proiect de mare interes, ascunde o capcană a timpului.
Situație tensionată cu privire la proiectul Magistralei 6 de metrou, Băneasa Otopeni! România riscă să piardă finanțare de 1,4 miliarde de lei oferită de Agenția Japoneză de Cooperare Internațională, dacă nu...
Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă...
Localurile din Sibiu se redeschid! Toate restaurantele și cafenelele din oraș și-au reluat activitatea la interior, în limita a 30% din capacitate. Relaxarea restricțiilor vine după ce rata de infectare din Municipiul Sibiu a ajuns la 1,98 de cazuri la mia de locuitori.
Traficul pe Autostrada A10 Sebeș - Turda, între Sebeș și Alba Iulia, s-a deschis, la șase ani de la demararea proiectului. Au fost fost dați în folosință 15 km din cei 17 incluși în acest tronson. Un balon de oxigen pentru...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019