Date companie
 
 
 
 

Magistrala 5 a metroului bucureștean, finalizată ”posibil” până la sfârșitul anului

RSS Știri
 
 
Data publicării : 18 Februarie 2019
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : metrou, drumul, magistrala, termen, taberei, sodolescu, automatizare, finisaje
 

Magistrala 5 a metroului bucureștean nu pare să iasă de sub zodia incertitudinii! Într-o vizită de lucru efectuată, astăzi, pe tronsonul ”Eroilor - Drumul Taberei - Valea Ialomiței”, directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, a declarat că este posibil ca lucrările să fie încheiat anul acesta, dar în anumite condiții.

DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”În septembrie, cel târziu octombrie, mai puțin sistemul de automatizare, metroul din Drumul Taberei, Magistrala 5, Eroilor- Drumul Taberei va fi finalizat. Sistemul de automatizare depinde de decizia instanței de judecată.”

Sistemul de automatizare face obiectul a două contestații aflate în instanță. Prima contestație a fost finalizată în noiembrie 2018, iar a doua a fost suspendată. Metrorex a cerut repunerea pe rol de 2 ori, însă fără succes. Încercând să găsească o soluție, Metrorex a trimis scrisori la Tribunalul București, CSM și ministerul Justiției. Problema este că instalarea sistemului de automatizare va dura 9 luni. Fără acest sistem, românii doar se pot uita la noua magistrală, deoarece aceasta nu va putea fi folosită.

DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”Noi credem că putem să scurtăm acest termen până undeva la 6 luni de zile, asta înseamnă că încă sunt speranțe, dacă în două luni se finalizează dosarul, să terminăm lucrările ca până la sfârșitul anului să dăm drumul la exploatare. Eu nu pot să fiu rupt de realitate, dacă ne duce până în iulie-august, categoric, sistemul de automatizare, nimeni nu va putea să îl finalizeze în 4-5luni de zile.”

Lucrările la Magistrala M5 au fost licitate în anul 2008 și au început în 2012. Inițial, se spunea că vor dura trei ani.

COSMINA STOIAN, reporter ”Magistrala 5 a metroului bucureștean este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructura din Capitală. Noua linie, lungă de aproape 7 km va avea 10 stații și un depou. Inițial, termenul de finalizare era 2015, însă a fost amânat în repetate rânduri, ultima promisiune fiind începutul anului 2019.”

În momentul de față, lucrările la structura de rezistență sunt finalizate în proporție de 99,6%, iar fundația căii de rulare este gata în proporție de 99,5%. Și la finisaje au fost înregistrate întârzieri, fiind gata în proporție de 67%. În subteran, lucrările sunt apoape gata, dar, la suprafață, muncitorii mai au mult de lucru cu amenajarea intrărilor la metrou.

DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”Toate lucrările vor fi terminate eșalonat, începând cu luna iunie-iulie. Avem pentru fiecare stație în parte, când se finalizează fiecare acces.”

CONSTANTIN MUSTĂȚEA, director, Investiții, Metrorex ”Distanța din stații pe Magistrala 5, tronsonul Eroilor- Râul Doamnei, respectiv Valea Ialomiței, în medie este undeva la 600 de metri. Dar, s-a urmărit capacitatea acestei linii de transport să fie utilizată la maxim, astfel încât să fie colectat tot bazinul din Drumul Taberei.”

Noua magistrală de metrou va asigura transportul a 300.000 de călători pe zi. Din momentul în care Magistrala 5 se va da în folosință , metroul bucureștean va avea 78 km de cale de rulare, cu 63 de stații.



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

  • Explozie pe șantierul Magistralei de metrou M6 ( 6 Aprilie 2025 )

    Explozie pe șantierul Magistralei de metrou M6, la stația Băneasa, sensul spre Otopeni. Se pare că un utilaj sub presiune, cel mai probabil hidraulic, a explodat și a rănit un bărbat de 26 de ani. Muncitorul, de naționalitate turcă, a fost transportat la Spitalul Elias, fiind conștient. 

  • Construcția metroului din Cluj-Napoca, întarziată de zăcămintele de sare ( 1 Martie 2021 )

    Construcția metroului din Cluj-Napoca ar putea fi întârziată din cauza unor zăcăminte de sare descoperite în subteran. Autoritățile caută soluții, însă proiectul ar putea fi amânat. În 2027, clujenii ar fi trebuit...

  • România riscă să piardă finanțarea japonezilor pentru Magistrala 6 de metrou ( 3 Februarie 2021 )

    Situație tensionată cu privire la proiectul Magistralei 6 de metrou, Băneasa Otopeni! România riscă să piardă finanțare de 1,4 miliarde de lei oferită de Agenția Japoneză de Cooperare Internațională, dacă nu...

  • Magistrala 6 de metrou Băneasa - Otopeni, un proiect mort ( 1 Februarie 2021 )

    Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă...

  • Lucrările de reabilitare la DN 76, în ritm alert ( 1 Noiembrie 2020 )

    În sfârșit, se mișcă lucrările pe Drumul Național 76 Oradea-Deva! A fost supranumit „dezastrul național”, „drumul rușinii” ori „drumul incompetenței guvernanților”, după ce lucrările de reabilitare, începute în 2007...

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2