Privatizarea C.F.R. Marfă a eșuat și va fi reluată. Reprezentanții Ministerului Transporturilor și cei de la Grup Feroviar Român nu au ajuns la niciun rezultat, pentru încheierea transferului de acțiuni în proprietate privată. Luni era termenul-limită, pentru privatizarea companiei feroviare, însă G.F.R. nu a plătit diferența de 172 de milioane de euro, pentru achiziționarea pachetului majoritar de la C.F.R. Marfă. Subiectul privatizării a iscat și un scandal între președinte și premier. Victor Ponta a declarat că funcționarii care se ocupă de acte sunt temători, după ce șeful statului ''a dat ordin să fie luați toți de D.N.A.". În replică, Președinția a transmis că, dacă vreun funcționar, ministru sau premierul au încălcat legea în cazul C.F.R. Marfă, atunci au toate motivele să fie temători.
VICTOR PONTA, premierul României "Eu îmi aduc aminte că foarte multi jurnaliști băsiști țipau să nu dăm C.F.R. Marfă, că e o catastrofă, dacă dăm C.F.R. Marfă, chiar și domnul președinte nu putea să doarmă bine în august, ca nu cumva să dăm C.F.R.-ul. Acuma că nu-l dăm e o mare catastrofă, exact ca în bancurile cu basca, fara bască.''
Grup Feroviar Român acuză Ministerul Transporturilor că nu și-a îndeplinit toate obligațiile, pentru privatizarea C.F.R. Marfă și, din acest motiv, nu s-a putut realiza tranzacția. Proprietarul G.F.R, omul de afaceri Gruia Stoica, și-ar putea recupera astfel de la stat garanția de 20 milioane de euro, depusă deja pentru cumpărarea pachetului majoritar al CFR Marfă.
GRUIA STOICA, proprietar, G.F.R. Marfă "Voi participa de o sută de ori, dacă va fi scoasă la privatizare de o sută de ori, pentru că e țara mea aici și atâta timp cât mă duc în alte țări să particip și să și câștig licitațiile, mi se pare corect să particip aici la privatizare!"
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, afirmă, însă, că și-a îndeplinit obligațiile din contract și că procesul de privatizare se va relua de la zero.
RAMONA MĂNESCU, ministrul Transporturilor "S-a împlinit termenul de 60 de zile pe care l-a avut G.F.R. ca să plătească, nu a plătit. Suntem în faza de încetare a contractului! În momentul acesta, comisia de privatizare analizează posibilitatea sau oportunitatea reținerii garanției de către stat!"
Grup Feroviar Român avea de îndeplinit trei condiții: să convertească toate creanțele, să obțină avizul Consiliului Concurenței și acordul finanțatorilor pentru modificarea acționariatului. Ultimele două condiții nu au fost, însă, îndeplinite. În luna iunie, Grup Feroviar Român a fost declarat câștigător al licitației, oferind un preț de 202 milioane de euro pentru 51 la sută din acțiunile C.F.R. Marfă.
Greșeala unui angajat din Ministerul Sănătății a pus pe jar toate spitalele din țară. El a înțeles greșit un mesaj pe care trebuia să-l transmită către unitățile sanitare, așa că managerii s-au trezit cu o directivă...
Balon de oxigen, pentru proiectele de restaurare și revitalizare a monumentelor istorice! Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, și directorul Unitatății de Management a Proiectului, Bogdan Trîmbaciu, au semnat...
Fostul fotbalist la CFR Cluj, Gabriel Mureșan, candidat PNL la Primăria comunei Apold din județul Mureș! Fost sportiv de performanță, la ora actuală, antreprenor, Gabriel Mureșan are o planuri mari pentru Apold, acolo...
Fostul procuror Mircea Negulescu, cunoscut sub numele de „Portocală” a fost plasat sub control judiciar, după ce a stat 24 de ore în arest! Magistrații Înaltei Curți de Casație și Justiție au respins propunerea...
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat prima platformă de consultare și voting online din România, bazată pe un sistem blockchain. Platforma econsultare.ro vine în sprijinul cetățenilor și al reprezentanților...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019