Date companie
 
 
 
 

Responsabilitate și prudență, în trafic

RSS Știri
 
 
Data publicării : 6 Septembrie 2025
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : trafic, moto
 

Accidentele cu motociclete rămân o problemă gravă pe drumurile României. Cine sunt cei responsabili și cum putem reduce numărul acestora? Conform specialiștilor auto-moto, cauzele sunt multiple.

DAN ANDRONE, instructor auto-moto

"Principalele cauze sunt în primul rând viteza excesivă, neatenția celorlalți participanți la trafic, partea carosabilă deteriorată plină de nisip, pietriș, ulei și alte particularități. Vremea nefavorabilă, ceilalți participanți la trafic, aici atrag atenția, celorlalți șoferi, în primul rând a celor care stau pe telefoane și nu sunt atenți 100% la trafic pentru că pe motocicletă este mult mai grav accidentul decât într-o mașină, atrag atenția șoferilor, conducătorilor auto să fie mult mai atenți în trafic pentru a preveni astfel de accidente cu motocicletele."

Conform statisticilor, motocicliștii sunt mai atenți în oraș decât în afara orașului, iar pe autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale sau între localități, aceștia au tendința de a merge cu mai multă viteză.

DAN ANDRONE, instructor auto-moto

"Sunt mult mai atenți în oraș, în intersecții și la regulile de circulație, în schimb, conform statisticilor, în afara orașului, ei tind să meargă mult mai agresiv și cu viteză mai mare fără să aibă în vedere ceilalți factori de risc: intersecții nedirijate, tractoare care pot apărea sau alte mașini agricole de pe câmp, mașini care depășesc fără să se asigure pentru că noi ca și motocicliști ne vedem cumva altfel în trafic, suntem văzuți altfel în trafic, și e percepută viteza și distanța față de mașini, altfel."

Petrișor: "Cred că vina poate să fie la ambii participanți și cei cu categoria A și cei cu categoria B, neatenția, e de ajuns o clipă și poate să vină, vina din partea amândurora."

Nicolas: "Sunt mai multe accidente din cauza mașinilor, dar și noi cu motocicletele mergem uneori foarte tare."

Purtarea echipamentului pe motocicletă este extrem de importantă, când vă urcați pe motocicletă.

DAN ANDRONE, instructor auto-moto

"În România conform legii, doar casca de protecție e obligatorie, dar recomandarea mea ar fi ca toți motocicliști să poarte cască, geacă de protecție, mănuși corespunzătoare, pantaloni cu protecții, ghete moto ca să limiteze foarte mult accidentele grave de motocicletă."

Conform Poliției Rutiere, în primele 7 luni ale anului 2025, la nivel național s-au înregistrat 2.130 de accidente rutiere, soldate cu 674 de decese și peste 1.700 de persoane au fost rănite grav. Motocicliștii reprezentau peste 10% din decese. Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, bilanțul a arătat o scădere de 223 de accidente, 133 de decese și 124 de oameni grav răniți.

Implicarea instructorilor profesioniști este foarte importantă pentru a învața corect cum se manevrează o motocicletă și cum decurge pregatirea pentru obținerea permisului pentru categoria A într-un poligon moto specializat.

DAN ANDRONE, instructor auto-moto

"La partea de plecare, lasă piciorul stâng jos, da, ambele picioare jos să fie la plecare, stângem ambreiajul, băgăm în treapta 1, da, piciorul stâng jos. De ce? Ca să îl avem acolo pentru stabilitate și începem să eliberăm ușor ambreiajul până când își dă drumul să plece. Eliberezi frâna, așa și aici practic avem punctul de lucru al ambreiajului, cam unde dă ea să plece de pe loc. Acum 2-3 metri o să facem câteva plecări și opriri, da ca să ne obișnuim cu ambreiajul aici în punctul de lucru, îți menții picioarele jos ca și cum ai merge pe jos și degetele cumva să fie în prelungirea frânei ca să acționezi frâna la oprire, da."

Vara aceasta s-a înregistrat o creștere semnificativă a persoanelor care dau examen pentru permisul de motocicletă. Școlile de șoferi specializate pe categoria A din marile orașe ale României, au înregistrat o creștere de peste 50% a numărului de cursanți față de aceeași perioadă a anului trecut.


Responsabilitate și prudență, în trafic

« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

  • Vara pe două roți ( 25 Iulie 2025 )

    Tot mai mulți români aleg două roți în locul celor patru. Cu temperaturi ridicate și traficul din marile orașe tot mai aglomerat, vara aceasta s-a înregistrat o creștere semnificativă a celor care dau examen pentru permisul de motocicletă. Motivele principale: libertatea și economia de timp.

  • Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud, deschis circulației rutiere ( 30 Iunie 2025 )

    Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud a fost deschis, luni-seară, traficului rutier. Practic, șoferii pot circula neîntrerupt pe autostradă, de la Constanța, până la Curtea de Argeș, prin conexiunea A2 – A0 – A1. Potrivit mesajului transmis pe rețelele de socializare...

  • Dosar de trafic de minori, pornografie infantilă și viol ( 16 Aprilie 2025 )

    Dosar amplu de trafic de minori, pornografie infantilă și viol, instrumentat de procurorii DIICOT și polițiști Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate din Caraș–Severin. Anchetatorii au documentat activitatea infracțională a mai multor persoane...

  • Căderi de pietre, pe Valea Oltului ( 29 Martie 2025 )

    Traficul rutier a fost îngreunat vineri-seară, pe Valea Oltului, pe raza localității Brezoi, din cauza căderilor de pietre de pe versant și a unui arbore care s-a prăbușit pe carosabil. Bucățile de stâncă și copacul au ajuns pe șosea în urma...

  • Arestat preventiv pentru proxenetism ( 21 Martie 2025 )

    Acțiune împotriva traficului de persoane și a faptelor de proxenetism! Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, împreună cu procurorii, au documentat activitatea infracțională a unei persoane, de 19 ani, cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de trafic de persoane și proxenetism. 

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2