Aproape 52 de mii de reclamații au ajuns anul trecut pe masa inspectorilor de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. Cele mai multe nemulțumiri, aproape cinci mii, au vizat serviciile de telefonie fixă și mobilă.
CONSTANTIN CERBULESCU, președinte, A.N.P.C. "In primul rând, factura încărcată. De multe ori, costul dublat al facturii respective, nefurnizarea serviciului de telefonie în anumite perioade, dezactivarea cartelei prepay, deși era în perioada de valabilitate sau pur si simplu faptul ca la încheierea contractului se promitea un numar de minute gratuite și nu se mai dădeau niciodată.''
Conexiunea mai slabă a internetului față de cea prevăzută în contract i-a făcut pe utilizatori să depună aproape două mii de reclamații.
VOX "Pentru remedierea problemelor la internet si s-au rezolvat abia peste o saptamâna, am trimis pe mail o copie a contractului.''
Alte nemulțumiri ale românilor au vizat produsele și serviciile alimentare.
VOX "La raft e un preț, când ajungi la casa de marcat e alt pret. Si explicatiile sunt pentru ca stiti, unele au un termen mai prelungit pentru luna urmatoare si de-aia e acest preț.''
VOX "Ambalajul de exemplu la anumite alimente chiar nu este facut ok sau se deteriorează foarte repede.''
A.N.P.C. a constatat nereguli si la comercializarea produselor eco. Astfel, inspectorii au sancționat două sute de agenți comerciali și au retras de la vânzare peste o tonă și jumătate de produse alimentare ecologice.
Moș Nicolae este mai bogat anul acesta! Bugetul mediu pentru cadouri este de peste 350 de lei. Suma înregistrează o foarte ușoară creștere, în comparație cu anul trecut. Potrivit unui studiu realizat online, la persoane cu vârste...
Românii, deschiși la shimbare în viața profesională! 66,8% dintre români sunt gata să facă schimbări radicale și să opteze pentru reconversie profesională, iar șapte din zece dedică timp semnificativ într-un an învățării...
Alimente expirate, pește alterat, practici comerciale înșelătoare! Asta au descoperit comisarii Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorului, în urma unor controale care au vizat 14 magazine din București și din țară...
Instabilitatea financiară, principala temere a românilor! Cel puțin așa rezultă din cel mai recent studiu privind preocupările financiare, din care mai reiese că românii consideră că educația financiară în familie este esențială.
Activitatea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, sub lupă! Cel care a decis verificările este președintele ANPC, Horia-Miron Constantinescu. Acesta a anunțat că este în desfășurare o analiză a tuturor Direcțiilor din cadrul instituției și a activităților desfășurate de acestea, pentru a se determina dacă există un echilibru cost/eficiență. Totodată, este verificat și modul de lucru al comisarilor.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019