Date companie
 
 
 
 

DN 76 - "Drumul incompetenței"

RSS Știri
 
 
Data publicării : 31 August 2014
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : lucrari, bihor, DN 66
 

 

"Vrem drum european, nu crater bihorean!" Aceasta a fost una dintre scandările a peste 100 de bihoreni, nemulțumiți de starea dezastruoasă a drumului național 76. Aceștia au protestat în parcarea pensiunii din comuna Pocola, afișând panouri cu mesaje precum: "E79, drum veșnic în lucru", "Drumul incompetenței", "Vrem șosea, nu cacealma" sau bannere cu sigla Uniunii Europene, pe care scria "Vrem drumuri europene, nu numai cu numele". Protestul a fost unul pașnic, fiind obținute toate autorizațiile necesare manifestării. La fața locului au fost prezenți jandarmi și mai multe echipaje de poliție, care au vegheat la bunul mers al mitingului. 
AMBIANȚĂ: scandări 
Dacă în 2013, localnicii protestau printr-un marș cu mașinile pe șosea și plantau panseluțe în gropile formate pe drum, anul acesta simbolul protestului a fost o cruce de lemn pe care a fost inscripționat mesajul "DN76, decedat 2014". 
[2] ZOLTAN KOVACS
purtător de cuvânt, miting Pocola
ZOLTAN KOVACS, purtător de cuvânt: despre simbolistica crucii 
Organizatorii au spus că nu se vor opri aici și vor continua să apeleze la forurile abilitate pentru a obține lămuriri privind stadiul lucrărilor de reabilitare și termenele de finalizare. 
[3] DAN POPA
organizator, miting Pocola
DAN POPA, organizator: despre petiție către Avocatul Poporului 
Inițiatorii mitingului au declarat că de când au anunțat și promovat protestul pe rețelele de socializare și în presă, în zonă a început să se lucreze într-un ritm alert. În doar câteva zile, pe anumite tronsoane, în apropiere de Pocola și Beiuș, unde urma să aibă loc protestul, gropile au fost acoperite și covorul asfaltic a fost turnat. Astfel, constructorii au demonstrat că reabilitarea drumului epoate fi realizată la timp, dacă lucrările vor păstra același ritm. Însă, în cea mai mare parte, șantierele de pe DN76 deschise la începutul sezonului cald par a fi intrate în conservare. La începutul verii, echipa Național TV v-a prezentat imagini cu aceste șantiere întinse de-a lungul a nu mai puțin de 186 de km. Am revenit pe acest traseu, după 2 luni, și nu mare ne-a fost mirarea când am descoperit că lucrările nu au avansat, ba din contră, în unele locuri, acestea au fost abandonate. 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
NATALIA MANOLESCU, reporter: "Deși au trecut 2 luni de la ultima noastra vizita, starea drumului national 76 este in continuare deplorabila. Se circula pe o singura banda, cealalta fiind transformata intr-o groapa de peste 1 metru adancime." 
În iulie 2014, constructorii erau încrezători și dădeau asigurări că pe anumite porțiuni gropile ivite în urma decopertărilor urmează a fi acoperite. La sfârșitului lui august, situația nu este deloc încurajatoare. 
AMBIANȚĂ: MAȘINI TREC PRIN GROPI 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
"La inceputul verii, pe aceasta portiune constructorii promiteau că in 2 sapt vor turna covor asfaltic. 
(SCRIE PE IMAGINI ÎNCEPUTUL VERII 2014!!!!!) VOX, inginer : - Nu e finalizat la nivel de asfalt până acum. (...) Suntem aproape de asfalt cu vreo 3,4 km (...) Estimăm că în 2 săptămâni o să punem și asfalt.” (ilustrație 4) 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
A venit toamna iar tot ce putem observa este un strat de pietris ce depaseste nivelul celeilalte benzi." 
Pe de altă parte, casele oamenilor sunt izolate de drum în urma lucrărilor de lărgire a carosabilului. 
VOX, localnici 
Oamenii se plâng că lunar trebuie să plătească în plus pentru repararea autoturismelor și nu înțeleg tergiversarea lucrărilor de modernizare ale DN76. 
VOX, localnic pe tractor 
VOx, sofer 
Dacă înaintea mitingului de la Pocola, constructorii din zonă par a fi găsit fonduri pentru a continua munca la modernizarea drumului cel puțin până la terminarea acțiunii de protest, ceilalți, de pe tronsoanele din Arad și Hunedoara, au intrat în insolvență și au lăsat șantierele în paragină. 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
NATALIA "In localitatea Rabagani, lucrarile de reabilitare ale drumului national 76 au fost abandonate, iar in gropile lasate de constructori a inceput sa creasca vegetatia." 
Condițiile actuale de trafic au un efect negativ asupra economiei locale, costurile transportatorilor crescând proporțional cu durata parcurgerii traseelor stabilite. Astfel, șoferii consumă mai mult combustibil și achită mai multe facturi de reparații pentru mașini, pierd timp, dar mai ales bani. Și pensiunile au de suferit în urma șantierului de pe DN76, turiștii evitând această zonă. De exemplu, în localitatea Măgulicea, din județul Arad, constructorii ignoră cu desăvârșire că în fața unei pensiuni, au creat o gaură imensă care după ploi abundente este umplută cu apă. 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
"Nimic nu s-a schimbat pe DN 76, la intrarea in localitatea Magulicea. Iazul format in urma incercarii constructorilor de a lati carosabilul, nu a fost acoperit nici dupa 2 luni." 
DN 76 leagă 2 reședințe de județ, Oradea și Deva, și este una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din nord - vestul țării, mii de autoturisme tranzitând zilnic această rută. În plus, este un drum de o importanță deosebită la nivel european, deoarece reprezintă cea mai scurtă distanță între Viena, Budapesta și București. În ciuda acestor aspecte, autoritățile nu fac nimic pentru finalizarea lucrărilor. Consecințele impracticării drumului nu sunt deloc de neglijat. O problemă importantă o reprezintă accesul echipajelor de prim ajutor care nu pot ajunge în timp util la pacienți, în cazul unei urgențe majore. Mai mult, odată cu venirea toamnei, începe și un nou an școlar. Localnicii sunt îngrijorați că microbuzele cu elevi nu vor mai ajunge la timp la școală. 
VOX, părinte 
AMBIANȚĂ: om vorbește din tir că plătește impozit mare, de 50 mil. , degeaba 
Deși județele din Ardeal, cu puține excepții, se află printre primele locuri din țară la contribuțiile virate la bugetul centralizat de stat și, firesc, ar trebui să fie tot printre primele locuri și în ceea ce privește alocațiile bugetare, realitatea contrazice această teoremă bugetară a bunului simț. De exemplu, potrivit site-ul buzznews.ro, Bihorul ocupă un onorabil loc 9 în topul județelor, după contribuția la bugetul României din taxe și impozite colectate, cu peste 2.200 milioane lei, de aproape 4 ori mai mult decât județe precum: Călărași, Mehedinți, Teleorman, Vaslui sau Botoșani, care abia reușesc să adune o jumătate de miliard într-un an întreg. Cu toate acestea, când vine vorba de primit, Bihorul încasează doar 65%, sub forma alocațiilor bugetare, adică puțin peste jumătate din suma totală a taxelor și impozitelor vărsate către bugetul central, notează Gândul.info. La polul opus, se află județe precum Vaslui, Botoșani, Teleorman sau Calarași care primesc de la stat o dată și jumătate sumele pe care le-au virat la bugetul centralizat. La fel stau lucrurile și în privința celorlalte două județe traversate de DN76, Arad și Hunedoara. Având în vedere starea deplorabilă a drumului, localnicii nu sunt încrezători că lucrările pot fi finalizate în termenele specificate de proiect, și anume, martie 2015. 
[3] DAN POPA
organizator, miting Pocola
"- Când credeți că va fi gata drumul? - Cred că peste 16-18 ani." 
[5] ȘTEFAN MARAN
organizator, miting Pocola
ȘTEFAN MARAN, organizator: spune ceva asemănător cu: în 18 ani cred că vor termina. 
VOX, localnic: Parcă suntem în Afganistan. 
[4] NATALIA MANOLESCU
reporter
"Aceasta a fost pe larg povestea protestului organizat la Pocola de către locuitorii bihoreni dar și a calvarului de care aceștia au parte de mai bine de un deceniu încoace. Ancheta Național TV privind derularea lucrărilor pe DN76, Oradea-Deva, nu se va sfârși aici. La sfârșitul următoarelor 3 luni de toamnă, în care încă vrem să credem că lucrătorii vor mai putea recupera din întârzierile de până acum, ajutați și de campania pentru alegerile prezidențiale, vom reveni la fața locului. Până atunci, însă, periodic, vom solicita CNADNR puncte de vedere legate de stadiul lucrărilor."

"Vrem drum european, nu crater bihorean!" Aceasta a fost una dintre scandările a peste 100 de bihoreni, nemulțumiți de starea dezastruoasă a drumului național 76. Aceștia au protestat în parcarea pensiunii din comuna Pocola, afișând panouri cu mesaje precum: "E79, drum veșnic în lucru", "Drumul incompetenței", "Vrem șosea, nu cacealma" sau bannere cu sigla Uniunii Europene, pe care scria "Vrem drumuri europene, nu numai cu numele". Protestul a fost unul pașnic, fiind obținute toate autorizațiile necesare manifestării. La fața locului au fost prezenți jandarmi și mai multe echipaje de poliție, care au vegheat la bunul mers al mitingului. 

 

AMBIANȚĂ: scandări 

Dacă în 2013, localnicii protestau printr-un marș cu mașinile pe șosea și plantau panseluțe în gropile formate pe drum, anul acesta simbolul protestului a fost o cruce de lemn pe care a fost inscripționat mesajul "DN76, decedat 2014". 

ZOLTAN KOVACS, purtător de cuvânt, miting Pocola

 
Organizatorii au spus că nu se vor opri aici și vor continua să apeleze la forurile abilitate pentru a obține lămuriri privind stadiul lucrărilor de reabilitare și termenele de finalizare. 

DAN POPA, organizator: despre petiție către Avocatul Poporului 

Inițiatorii mitingului au declarat că de când au anunțat și promovat protestul pe rețelele de socializare și în presă, în zonă a început să se lucreze într-un ritm alert. În doar câteva zile, pe anumite tronsoane, în apropiere de Pocola și Beiuș, unde urma să aibă loc protestul, gropile au fost acoperite și covorul asfaltic a fost turnat. Astfel, constructorii au demonstrat că reabilitarea drumului epoate fi realizată la timp, dacă lucrările vor păstra același ritm. Însă, în cea mai mare parte, șantierele de pe DN76 deschise la începutul sezonului cald par a fi intrate în conservare. La începutul verii, echipa Național TV v-a prezentat imagini cu aceste șantiere întinse de-a lungul a nu mai puțin de 186 de km. Am revenit pe acest traseu, după 2 luni, și nu mare ne-a fost mirarea când am descoperit că lucrările nu au avansat, ba din contră, în unele locuri, acestea au fost abandonate. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "Deși au trecut 2 luni de la ultima noastra vizita, starea drumului national 76 este in continuare deplorabila. Se circula pe o singura banda, cealalta fiind transformata intr-o groapa de peste 1 metru adancime." 

În iulie 2014, constructorii erau încrezători și dădeau asigurări că pe anumite porțiuni gropile ivite în urma decopertărilor urmează a fi acoperite. La sfârșitului lui august, situația nu este deloc încurajatoare. 

AMBIANȚĂ: MAȘINI TREC PRIN GROPI 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "La inceputul verii, pe aceasta portiune constructorii promiteau că in 2 sapt vor turna covor asfaltic". 

VOX, inginer : - Nu e finalizat la nivel de asfalt până acum. (...) Suntem aproape de asfalt cu vreo 3,4 km (...) Estimăm că în 2 săptămâni o să punem și asfalt.” 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "A venit toamna iar tot ce putem observa este un strat de pietris ce depaseste nivelul celeilalte benzi." 
Pe de altă parte, casele oamenilor sunt izolate de drum în urma lucrărilor de lărgire a carosabilului."

VOX, localnici 

Oamenii se plâng că lunar trebuie să plătească în plus pentru repararea autoturismelor și nu înțeleg tergiversarea lucrărilor de modernizare ale DN76. 

VOX, localnic pe tractor 

VOX, sofer

Dacă înaintea mitingului de la Pocola, constructorii din zonă par a fi găsit fonduri pentru a continua munca la modernizarea drumului cel puțin până la terminarea acțiunii de protest, ceilalți, de pe tronsoanele din Arad și Hunedoara, au intrat în insolvență și au lăsat șantierele în paragină. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "In localitatea Rabagani, lucrarile de reabilitare ale drumului national 76 au fost abandonate, iar in gropile lasate de constructori a inceput sa creasca vegetatia." 

Condițiile actuale de trafic au un efect negativ asupra economiei locale, costurile transportatorilor crescând proporțional cu durata parcurgerii traseelor stabilite. Astfel, șoferii consumă mai mult combustibil și achită mai multe facturi de reparații pentru mașini, pierd timp, dar mai ales bani. Și pensiunile au de suferit în urma șantierului de pe DN76, turiștii evitând această zonă. De exemplu, în localitatea Măgulicea, din județul Arad, constructorii ignoră cu desăvârșire că în fața unei pensiuni, au creat o gaură imensă care după ploi abundente este umplută cu apă. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "Nimic nu s-a schimbat pe DN 76, la intrarea in localitatea Magulicea. Iazul format in urma incercarii constructorilor de a lati carosabilul, nu a fost acoperit nici dupa 2 luni." 

DN 76 leagă 2 reședințe de județ, Oradea și Deva, și este una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din nord - vestul țării, mii de autoturisme tranzitând zilnic această rută. În plus, este un drum de o importanță deosebită la nivel european, deoarece reprezintă cea mai scurtă distanță între Viena, Budapesta și București. În ciuda acestor aspecte, autoritățile nu fac nimic pentru finalizarea lucrărilor. Consecințele impracticării drumului nu sunt deloc de neglijat. O problemă importantă o reprezintă accesul echipajelor de prim ajutor care nu pot ajunge în timp util la pacienți, în cazul unei urgențe majore. Mai mult, odată cu venirea toamnei, începe și un nou an școlar. Localnicii sunt îngrijorați că microbuzele cu elevi nu vor mai ajunge la timp la școală. 

VOX, părinte 

AMBIANȚĂ: om vorbește din tir că plătește impozit mare, de 50 mil. , degeaba 

Deși județele din Ardeal, cu puține excepții, se află printre primele locuri din țară la contribuțiile virate la bugetul centralizat de stat și, firesc, ar trebui să fie tot printre primele locuri și în ceea ce privește alocațiile bugetare, realitatea contrazice această teoremă bugetară a bunului simț. De exemplu, potrivit site-ul buzznews.ro, Bihorul ocupă un onorabil loc 9 în topul județelor, după contribuția la bugetul României din taxe și impozite colectate, cu peste 2.200 milioane lei, de aproape 4 ori mai mult decât județe precum: Călărași, Mehedinți, Teleorman, Vaslui sau Botoșani, care abia reușesc să adune o jumătate de miliard într-un an întreg. Cu toate acestea, când vine vorba de primit, Bihorul încasează doar 65%, sub forma alocațiilor bugetare, adică puțin peste jumătate din suma totală a taxelor și impozitelor vărsate către bugetul central, notează Gândul.info. La polul opus, se află județe precum Vaslui, Botoșani, Teleorman sau Calarași care primesc de la stat o dată și jumătate sumele pe care le-au virat la bugetul centralizat. La fel stau lucrurile și în privința celorlalte două județe traversate de DN76, Arad și Hunedoara. Având în vedere starea deplorabilă a drumului, localnicii nu sunt încrezători că lucrările pot fi finalizate în termenele specificate de proiect, și anume, martie 2015. 

DAN POPA, organizator, miting Pocola"- Când credeți că va fi gata drumul? - Cred că peste 16-18 ani." 

ȘTEFAN MARAN, organizator, miting Pocola


VOX, localnic: Parcă suntem în Afganistan. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "Aceasta a fost pe larg povestea protestului organizat la Pocola de către locuitorii bihoreni dar și a calvarului de care aceștia au parte de mai bine de un deceniu încoace. Ancheta Național TV privind derularea lucrărilor pe DN76, Oradea-Deva, nu se va sfârși aici. La sfârșitul următoarelor 3 luni de toamnă, în care încă vrem să credem că lucrătorii vor mai putea recupera din întârzierile de până acum, ajutați și de campania pentru alegerile prezidențiale, vom reveni la fața locului. Până atunci, însă, periodic, vom solicita CNADNR puncte de vedere legate de stadiul lucrărilor."



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2