Date companie
 
 
 
 

Lucrare de infrastructură care nu duce nicăieri, în București

RSS Știri
 
 
Data publicării : 9 Martie 2019
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : proiect, drum, primaria, autostrada, infrastructura, podul, lucrare, firea, ciurel
 

Administrația Capitalei nu pare să aibă soluții pentru fluidizarea traficului. În vreme ce șoferii petrec ore întregi în trafic, lucrările de infrastructură care ar putea fluidiza circulația stau și ele încremenite la stop.

COSMINA STOIAN, reporter ”Suntem în vestul Bucureștiului, în Sectorul 6 al Capitalei, loc în care se tot lucrează, de peste cinci ani, cu sincope dese, la proiectul de infrastructură “Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești”. Podul, care costă 128 de milioane de euro, este gata în proporție de 90%, dar, în acest moment, proiectul face parte din categoria lucrărilor care nu ajung nicăieri, din cauză că așa-zisul drum expres este, deocamdată, o himeră.”

Primarul general al Bucureștiului, Gabriela Firea, anunța anul trecut, după o vizită în teren, că proiectul este gata în proporție de 90%. A uitat, însă, să precizeze că făcea referire la podul hobanat care ajunge la Nodul Virtuții, nu și la drumul până la autostradă, element foarte important, în economia proiectului. Istoria lucrării cu pricina începe în anul 2006 când s-a pus problema decongestionării traficului de pe Bulevardul Iuliu Maniu, singura arteră care asigură ieșirea din Capitală către Autostrada București-Pitești. Construcția a întâmpinat dificultăți încă de la început. Nu întâmplător, proiectul mai poate fi numit și ”Podul celor 3 primari’’, deoarece contractul a fost semnat în noiembrie 2007 de Adrian Videanu, apoi s-a tot lucrat cu opinteli pe durata mandatului lui Sorin Oprescu, care i-a lăsat problema moștenire primăriței Gabriela Firea.

COSMINA STOIAN, reporter ”Autorizația de construire, emisă în iunie 2010, a fost anulată definitiv în 2013, după lupte acerbe în instanță, cu locuitorii afectați de șantier. Lucrările au demarat în cele din urmă în 2014, pe o nouă autorizație, însă doar pentru nodul Virtuții, fără să mai fie luat în calcul și drumul de legătură cu autostrada. Finanțarea a fost precară, iar relocările de utilități, exproprierile și alte blocaje birocratice au provocat o serie de amânări.’’

IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”Avem în continuare probleme cu relocările de utilități, probleme cu finanțarea. Ei se fac că lucrează, noi ne facem că deblocăm șantierul și așa se lucrează de la bun început. S-a lucrat încet, foarte încet și aproape deloc. Suntem în martie 2019 și nu o să fie gata nici anul ăsta. Deci în ritmul de astăzi, care este de ani de zile, nu o să fie gata nici anul ăsta. Nu doar că o să plătim cât o să facă această construcție la final, ci o să plătim și prostia și incompetența autorităților, pentru toate blocajele astea. Noi plătim tot!”

Potrivit planului, Podul Ciurel trebuia legat de autostrada București-Pitești printr-o șosea largă, dar pentru că licitațiile au fost întârziate, pe traseul acesteia s-au construit mai multe imobile pe care acum, Primăria trebuie sa le demoleze. Primăria Capitalei i-a cerut proiectantului să vină cu o soluție pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostradă, dar cu o intervenție minimă în zona construită. Proiectantul a venit cu o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se poate realiza exproprierea unui număr de maximum 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate. Pentru continuarea proiectului, nu s-a emis, însă, autorizația de construire, așa că, deocamdată, se stă pe loc.

IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”O să vedem până la urmă că nu avem un proiect final aici, nici vorbă de autorizație de construire, dar nu s-a luat o decizie exact. Deocamdată e doar un vis, doar o intenție pe hârtie, care ni se promite de 2 ani.”

Practic, chiar dacă nodul Virtuții va fi, în sfârșit terminat și dat în folosință cu tot cu bretelele de acces, proiectul nu-și va atinge scopul pentru care a fost gândit, dacă nu se va continua cu șoseaua de legătură către autostrada A1.

IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”Fără continuare este un proiect inutil și chiar și cu o continuare așa, șoltâcă, cu doar două benzi pe sens, nu o să ne atingem cu adevărat scopurile proiectului, astfel încât să oferim o alternativă de conexiune rapidă dar și pentru oamenii din zonă pentru a veni mai ușor în oraș.”

Potrivit primarului general, Gabriela Firea, printre motivele blocajului se numără faptul că nu s-au făcut plăți către constructor, nu au fost mutate rețelele edilitare, iar descărcarea arheologică a durat foarte mult. Gabriela Firea și reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat de mai multe ori, pe parcursul anului trecut, că Pasajul de la Ciurel va fi gata în luna noiembrie 2018, termen asumat și de constructor, care însă, nu a fost respectat.



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

  • Situația privind coronavirusul, sub control ( 27 Februarie 2020 )

    Primul român infectat cu noul coronavirus a ajuns, în această dimineață, la Institutul de Boli Infecțioase „Matei Balș”, din Capitală. Tânărul în vârstă de 25 de ani, din Gorj, a fost transportat cu o autospecială S.M.U.R.D. din...

  • Reacții pe scena politică, după desemnarea lui Florin Cîțu ca premier ( 27 Februarie 2020 )

    Val de reacții pe scena politică, după nominalizarea lui Florin Cîțu înpostul de prim-ministru! Fostul ministru PSD al Finanțelor, Eugen Teodorovici, a avut un comentariu acid la adresa celui care a deținut portofoliul...

  • Primăria Capitalei, dată în judecată din cauza poluării aerului ( 12 Februarie 2020 )

    Primăria Generală a Municipiului București, dată în judecată pentru calitatea aerului din Capitală! Demersul vine din partea Centrului pentru Politici Durabile Ecopolis, în calitate de reclamant, cu sprijinul Asociației...

  • Ochelari de vedere gratuiți, pentru copiii din București ( 9 Februarie 2020 )

    Primarul Capitalei, Gabriela Firea, promite subvenții pentru copiii din București care au nevoie de ochelari. Edilul a anunța că, "în ciuda dificultăților financiare", va aloca peste 2 milioane de lei noului program de gratuități...

  • Edilul Capitalei, Gabriela Firea, acuză ELCEN de sabotaj ( 8 Februarie 2020 )

    Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că va depune plângere penală împotriva ELCEN, instituție aflată în subordinea Ministerului Economiei, după ce 300 de blocuri din București au rămas fără apă caldă și căldură.

 
 

Informații utile

 

Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019

1 USD = 4.2726 RON
0.0073
1 EUR = 4.7627 RON
0.0020
 

Program TV


 

Arhivă video

vezi arhiva video

 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2