Date companie

Mare pelerinaj de Sf. Dimitrie, în București

RSS Știri

Data publicării : 25 Octombrie 2015
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : pelerinaj, credinciosi, bucuresti, moaste, dimitrie, patriarhie, vasile, ioan, constantin, elena, ocrotitor, basarabov, grigorie

Dealul Patriarhiei, plin de pelerini! Începând de vineri, credincioșii s-au tot perindat pentru a se închina la moaștele Sfântului Dimitrie Basarabov, ocrotitorul Bucureștiului, la moaștele sfinților împărați Constantin și Elena și la moaștele sfinților Trei Ierarhi Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz și Ioan Gură de Aur, aduse pentru prima dată la Patriarhia Română tocmai de la Muntele Athos.

CIPRIAN APETREI, reprezentant, Biroul de Presă al Patriarhiei "Anul acesta avem bucuria de a-i avea pe Sfinții Trei Ierarhi de la Mănăstirea Sfântul Pavel de la Muntele Athos, unde nu pot merge decât bărbații."

Mii de oameni s-au perindat, în aceste trei zile, pe la sfintele moaște.

VOX "Am avut cancer în 1990 și am fost salvată de la moarte de Maica Domnului și Sf. Dumitru Basarabov. Am făcut și moarte clinică, mi-am văzut trupul pe masa de operație. Mi-a apărut sfântul în vis la două zile după moartea clinică. Mă aflam la raclă, așa cum mă rugasem înainte de operație și mi-a spus toate păcatele."

VOX ”Ne rugăm la Dumnezeu și la Maica Domnului că am ajuns până aici și anul ăsta și să ajungem și anul viitor, sănătate multă să ne dea că suntem foarte bolnavi."

Credincioșii care au stat zi și noapte la coadă pentru a ajunge la sfintele moaște, au primit ceai și supă caldă.

VOX "- De 10 ani vin și de fiecare dată când m-am rugat, Dumnezeu mi-a ajutat"

VOX "- Văd că v-ați luat cu ddumneavoastră scăunelul. - Da, pentru că în alți ani am stat 12, 14, 16 ore."

Pelerinii n-au plecat acasă fără să cumpere și câteva suveniruri.

VOX "Aici am cumpărat de la magazin niște brățări și niște iconițe."

VOX "Niște iconițe, am zis cu o candelă să merg aprinsă la Sfântul, să îi mulțumesc."

Raclele cu moaștele sfinților au fost depuse într-un baldachin nou de pe Colina Patriarhiei unde vor rămâne până miercuri, 28 octombrie. Cuviosul Dimitrie cel Nou din Basarabi, sărbătorit de creștinii ortodocși la 27 octombrie, este unul dintre reprezentanții de seamă ai vieții creștine. S-a născut în satul Basarabov, în Sudul Dunării, într-o familie săracă. Educația creștină primită de la părinți și învățăturile primite la slujbele duminicale, i-au influențat destinul: era blând și milostiv cu semenii săi. A fost păstor și modestele venituri le împărțea cu săracii. A viețuit într-o peșteră, și, prin rugăciune și post, a primit harul de a face minuni. Cuviosul Dimitrie cel Nou de la Basarabi a fost proclamat ocrotitor al Bucureștiului în anul 1792, în vremea păstoririi Mitropolitului Filaret al II-lea. Pe 26 octombrie când este prăznuit Sfântul Dumitru, Izvorâtorul de mir, dar și marți, când ortodocșii îl cinstesc pe Dimitrie cel nou, ocrotitorul Bucureștilor vor avea loc slujbe speciale.

« înapoi la toate știrile

Adaugă comentariu

Alte știri pe aceeași temă

National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2