Date companie
 
 
 
 

Nemulțumirile clienților băncilor, soluționate cu ajutorul C.S.A.L.B.

RSS Știri
 
 
Data publicării : 30 Ianuarie 2019
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : banci, clienti, litigii, csalb
 

În România sunt din ce în ce mai mulți români care au rate la bănci și apelează la serviciile Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar când le crește rata nejustificat sau au alte nemulțumiri în legătură cu modificările care intervin pe parcursul perioadei de returnare a creditului bancar! Potrivit Centrului de Soluționare Alternativă a litigiilor în domeniul bancar, anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depășit încă din luna octombrie pragul de 1.000 și au încheiat anul la peste 1.290. Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255 % în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90 % au fost soluționate favorabil, prin înțelegerea părților.

ALEXANDRU PĂUNESCU, reprezentant, Colegiul de Coordonare C.S.A.L.B. "Cele mai multe dintre dosare se referăla partea de creditare și întradevăr când vorbim de partea asta de creditare, s-a încercat o negociere prin intermediul conciliatorilor a modului prin care se poate reduce rata lunară. Prin intermediul conciliatorilor s-a ajuns la această reducere a ratei lunare, prin eliminarea unor comisioane, prin reducerea unor comisioane, prin negocierea reducerii chiar a soludului."

Negocierile realizate prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar au adus un beneficiu de de peste un milion de euro atât consumatorilor cât și întregului sistem bancar din România.

LIVIU FENOGHEN, director, C.S.A.L.B. "Mai avem o tipologie, am identificat-o și am evidențiat-o separtat - cereri care care au fost soluționate direct de către bănci cu consumatori, dar după ce a fost sesizat CSALB. Adică, pentru că un consumator trebuie să meargă direct la bancă pentru a încerca soluționarea directă între ei a acestei probleme. Se pare că acest lucru nu a fost posibil, dar după ce a fost sesizat CSALB-UL, ambele părți și banca și consumatorii și-au reconsiderat poziția și au reușit să rezolve cauza respectivă."

CĂTĂLINA CINCĂ, reporter "Oamenii care au rate la bănci și întâmpină probleme în relația cu banca pot apela gratuit la serviciile Centrului de Soluționare Alternativă în Domeniul Bancar. Timpul de rezolvare al unui dosar este de 90 de zile."

Centrul de Soluționare Alternativă în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică de interes public și care se ocupă cu soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul bancar.



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

  • Atacurile informatice, motiv de îngrijorare în mediul de afaceri ( 3 Octombrie 2019 )

    Posibilitatea unui atac informatic le dă fiori oamenilor de afaceri, dar și angajaților. Peste jumătate dintre companii au înregistrat cel puțin o breșă de securitate, în ultimii 3 ani. Specialiștii avertizează că angajații sunt veriga slabă.

  • Banca a șters mare parte din datoria unei cliente cu probleme ( 24 Aprilie 2019 )

    Incredibil, dar adevărat! O maramureșeancă a obținut ștergerea unei datorii de 44.600 de euro în urma negocierii cu banca. Negocierea a fost intermediată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar...

  • Revoltă în Sectorul 3, din cauza distrugerii Parcului ”Constantin Brâncuși” ( 21 Aprilie 2019 )

    Revoltă în Sectorul 3 din București! Locuitorii protestează față de distrugerea Parcului ”Constantin Brâncuși”. Retrocedat în urmă cu mai bine de 10 ani, proprietarii au trecut, acum la acțiune. Bucureștenii din zonă spun că...

  • Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60% ( 4 Aprilie 2019 )

    Tot mai mulți români apelează la consiliere pentru rezolvarea litigiilor financiar-bancare! În primele trei luni ale anului, cererile de negociere ale clienților au crescut cu 60%, față de același trimestru al anului trecut, arată datele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. Aproximativ 500 de români s-au adresat centrului, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile.

  • Studiu B.N.R., privind impactul Ordonanței 114 ( 10 Martie 2019 )

    Un studiu B.N.R. cu privire la ”taxa pe lăcomia băncilor” scoate în evidență efecte devastatoare. Banca Națională a României a analizat efectele Ordonanței de Urgență 114, pe care le-ar avea, dacă ar fi aplicată în forma actuală...

 
 

Informații utile

 

Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019

1 USD = 4.2726 RON
0.0073
1 EUR = 4.7627 RON
0.0020
 

Program TV


 

Arhivă video

vezi arhiva video

 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2