Date companie
 
 
 
 

DN76, distrus de lucrările de modernizare

RSS Știri
 
 
Data publicării : 6 August 2014
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : Oradea - Deva, DN 76
 

”Dragi șoferi, fiți calmi.” Acesta ar fi îndemnul autorităților pentru toți cei care tranzitează drumul ce leagă două reședințe de județ. Vorbim de drumul național 76, Oradea - Deva, întins pe 186 de km, una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din vestul țării, distrusă de lucrările de modernizare. La mai bine de 10 ani de la elaborarea primelor proiecte și realizarea primelor studii de fezabilitate, starea drumului continuă să fie deplorabilă. 
AMBIANȚĂ GROPI, PODURI ÎN LUCRU, MAȘINI CARE INTRĂ ÎN GROPI 
Cei mai afectați sunt pe de o parte șoferii care trebuie să facă slalom printre craterele de pe șosea și să aștepte minute în șir în fața zecilor de semafoare iar pe de altă parte locuitorii din proximitate drumului. 
VOX, șofer dubiță roșie, vorbește de cum se strică mașina, baia de ulei și noapte că i s-au stricat frânele 
  [2] NATALIA MANOLESCU
reporter
NATALIA MANOLESCU, reporter: ”Pe drumul european 79, aceasta este diferența de nivel între șosea și marginea drumului. Oricând, o mașină poate să cadă în acest crater, punând în pericol viața pasagerilor." 
În urmă cu 3 săptămâni, ne adresam Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pentru a afla poziția oficială a autorităților privind șantierul în toată regula de pe DN76. (ilustrație 2) 
AMBIANȚĂ utilaj face gropi 
Reprezentanții CNADNR ne-au comunicat că tronsonul Șoimus-Brad urmează a fi finalizat în noiembrie 2015 și că alocarea bugetară insuficientă a generat reducerea ritmului de execuție al lucrărilor, iar în unele cazuri stoparea acestora și că autorizația de construire a fost emisă cu întârziere. 
VOX, pasager " pentru ce plătim rovinietă.." 
În continuare, tronsonul Brad - Ionești are ca termen de finalizare luna iulie a anului 2015. Pe lângă alocarea bugetară insuficientă și lipsa autorizației de construire, în prezent se așteaptă termenul legal pentru emiterea Deciziei de Expropriere a Hotărârii de Guvern de expropriere publicată în Monitorul Oficial. Potrivit CNADNR, ruta Ionești - Vârfurile urmează a fi finalizată în iunie 2015, iar întârzierea lucrărilor de reabilitare este pusă pe seama condițiilor meteo nefavorabile din 2014 și pe fondul alocărilor bugetare insuficiente. 
VOX, sofer masina rosie, " taxe platim.." 
În ceea ce privește drumul dintre Vârfurile și Ștei, constructorii ar trebui să termine lucrările în august 2015. Lucrările la această porțiune, începute în 2011, au fost întârziate de lipsa alocării bugetare din anii anteriori, de obținerea cu întârziere a Autorizației de Construire. O altă problemă a constat în obținerea cu întârziere a avizului Romsilva pentru scoaterea din fondul forestier a suprafețelor care au necesitat defrișări în vederea realizării lucrărilor de consolidare și execuție banda a 3-a, se arată în comunicatul transmis de CNADNR. Aceleași cauze, condițiile meteo nefavorabile și alocările bugetare insuficiente stau la baza întârzierii lucrărilor de reabilitare la tronsoanele Ștei – Beiuș, Beiuș-Oradea, susțin reprezentanții CNADNR. 
AMBIANȚĂ 
Inițial, întregul proiect de reabilitare urma să fie finanțat printr-un împrumut contractat de la Banca Europeană pentru Investiții, în proporție de 50% dar și 50% din fonduri de la Guvernul României. Ulterior, în decembrie 2013, proiectul a intrat pe finanțare europeană, fiind inclus în Programul POS-T – FEDR 2007 – 2013, proporțiile de finanțare fiind 85% fonduri europene și 15% fonduri de la bugetul de stat. Conform informațiilor oferite de CNADNR, în prezent nu mai sunt probleme legate de finanțarea proiectului, însă, cu toate acestea, peste vară, lucrările au stagnat pe aproape tot traseul. 
  [2] NATALIA MANOLESCU
reporter
NATALIA MANOLESCU, reporter:"Am parcurs mai bine de 100 km pe drumul care leaga două reședințe de județ, Deva și Oradea și constatăm că sunt numeroase utilaje care în mod normal ar trebui să funcționeze pentru a termina la timp lucrările de reabilitare ale drumului european 79." 
În urma campaniilor de presă derulate de mai multe instituții media, locuitorii au creat pagini pe rețelele de socializare despre dezastrul de pe DN76. 
  [2] NATALIA MANOLESCU
reporter
"Sătui de indiferența cu care sunt efectuate lucrările de reabilitare, locuitorii au lansat un apel către toți cetățenii pentru a participa la un miting ce va avea loc în data de 29 august, începând cu orele 16, în parcarea unei pensiuni din comuna Pocola." 
”Dragi șoferi, fiți calmi.” Acesta ar fi îndemnul autorităților pentru toți cei care tranzitează drumul ce leagă două reședințe de județ. Vorbim de drumul național 76, Oradea - Deva, întins pe 186 de km, una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din vestul țării, distrusă de lucrările de modernizare. La mai bine de 10 ani de la elaborarea primelor proiecte și realizarea primelor studii de fezabilitate, starea drumului continuă să fie deplorabilă. 


AMBIANȚĂ GROPI, PODURI ÎN LUCRU, MAȘINI CARE INTRĂ ÎN GROPI 

Cei mai afectați sunt pe de o parte șoferii care trebuie să facă slalom printre craterele de pe șosea și să aștepte minute în șir în fața zecilor de semafoare iar pe de altă parte locuitorii din proximitate drumului. 

VOX, șofer dubiță roșie, vorbește de cum se strică mașina, baia de ulei și noapte că i s-au stricat frânele 

NATALIA MANOLESCU, reporter: ”Pe drumul european 79, aceasta este diferența de nivel între șosea și marginea drumului. Oricând, o mașină poate să cadă în acest crater, punând în pericol viața pasagerilor." 

În urmă cu 3 săptămâni, ne adresam Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pentru a afla poziția oficială a autorităților privind șantierul în toată regula de pe DN76. (ilustrație 2) 

AMBIANȚĂ utilaj face gropi 

Reprezentanții CNADNR ne-au comunicat că tronsonul Șoimus-Brad urmează a fi finalizat în noiembrie 2015 și că alocarea bugetară insuficientă a generat reducerea ritmului de execuție al lucrărilor, iar în unele cazuri stoparea acestora și că autorizația de construire a fost emisă cu întârziere. 

VOX, pasager " pentru ce plătim rovinietă.." 

În continuare, tronsonul Brad - Ionești are ca termen de finalizare luna iulie a anului 2015. Pe lângă alocarea bugetară insuficientă și lipsa autorizației de construire, în prezent se așteaptă termenul legal pentru emiterea Deciziei de Expropriere a Hotărârii de Guvern de expropriere publicată în Monitorul Oficial. Potrivit CNADNR, ruta Ionești - Vârfurile urmează a fi finalizată în iunie 2015, iar întârzierea lucrărilor de reabilitare este pusă pe seama condițiilor meteo nefavorabile din 2014 și pe fondul alocărilor bugetare insuficiente. 

VOX, sofer masina rosie, " taxe platim.." 

În ceea ce privește drumul dintre Vârfurile și Ștei, constructorii ar trebui să termine lucrările în august 2015. Lucrările la această porțiune, începute în 2011, au fost întârziate de lipsa alocării bugetare din anii anteriori, de obținerea cu întârziere a Autorizației de Construire. O altă problemă a constat în obținerea cu întârziere a avizului Romsilva pentru scoaterea din fondul forestier a suprafețelor care au necesitat defrișări în vederea realizării lucrărilor de consolidare și execuție banda a 3-a, se arată în comunicatul transmis de CNADNR. Aceleași cauze, condițiile meteo nefavorabile și alocările bugetare insuficiente stau la baza întârzierii lucrărilor de reabilitare la tronsoanele Ștei – Beiuș, Beiuș-Oradea, susțin reprezentanții CNADNR. 

AMBIANȚĂ 

Inițial, întregul proiect de reabilitare urma să fie finanțat printr-un împrumut contractat de la Banca Europeană pentru Investiții, în proporție de 50% dar și 50% din fonduri de la Guvernul României. Ulterior, în decembrie 2013, proiectul a intrat pe finanțare europeană, fiind inclus în Programul POS-T – FEDR 2007 – 2013, proporțiile de finanțare fiind 85% fonduri europene și 15% fonduri de la bugetul de stat. Conform informațiilor oferite de CNADNR, în prezent nu mai sunt probleme legate de finanțarea proiectului, însă, cu toate acestea, peste vară, lucrările au stagnat pe aproape tot traseul. 

NATALIA MANOLESCU, reporter: "Am parcurs mai bine de 100 km pe drumul care leaga două reședințe de județ, Deva și Oradea și constatăm că sunt numeroase utilaje care în mod normal ar trebui să funcționeze pentru a termina la timp lucrările de reabilitare ale drumului european 79." 

În urma campaniilor de presă derulate de mai multe instituții media, locuitorii au creat pagini pe rețelele de socializare despre dezastrul de pe DN76. 

"Sătui de indiferența cu care sunt efectuate lucrările de reabilitare, locuitorii au lansat un apel către toți cetățenii pentru a participa la un miting ce va avea loc în data de 29 august, începând cu orele 16, în parcarea unei pensiuni din comuna Pocola." 



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

  • Accident mortal pe DN76 ( 19 Iunie 2021 )

    Grav accident de circulație pe DN 76, pe raza comunei Șoimuș. Un agent de la poliția rutieră, în vârstă de 38 de ani, din municipiul Deva, aflat în timpul liber, conducea un autoturism marca Trabant din direcția Brad spre Deva când a pătruns pe contrasens și a intrat în impact frontal cu o autoutilitară, care circula regulamentar din sens opus.

  • DN 76: porțiuni neterminate, denivelări, zone neasfaltate și marcaje greșite ( 12 Decembrie 2018 )

    Drumul Național 76 continuă să dea bătăi de cap șoferilor! Porțiuni neterminate, denivelări, zone neasfaltate și marcaje greșite. Toate fac parte din peisajul conducătorilor auto nevoiți să traverseze DN 76. Dacă la acestea se adaugă vremea nefavorabilă, riscurile pentru șoferi cresc pe zi ce trece. La intrarea și ieșirea din Beiuș, liniile drepte continue pun în dificultate șoferii. Dezamăgiți, mai mulți locuitori ai zonei declară că marcajele respective mai mult îi încurcă pe conducătorii auto în loc să le vină în ajutor.

  • Protest de amploare pe "drumul gropilor" ( 9 Iunie 2016 )

    Protest de amploare pe "drumul gropilor"! Revoltați de starea jalnică a Drumului Național 76, bihorenii au organizat un miting pentru a atrage atenția asupra lipsei de implicare și a incompetenței autorităților. Șoferii au protestat simultan în trei puncte fierbinți: Ștei, Rieni și Beiuș, zonele cele mai afectate de pe urma șantierelor veșnice de pe DN 76. Drumul Național 76, de importanță strategică pentru vestul țării, este de 10 ani în construcție, iar finalizarea lucrărilor este incertă. Din cauza stării catastrofale a DN 76, viețile oamenilor care circulă între Oradea și Deva sunt în pericol. Bihorenii au protestat în repetate rânduri, dar apelurile lor nu au fost luate în seamă de autorități și nici de CNADNR.

  • DN 76, veșnic în lucru, în dezbatere la Miezul Problemei ( 17 Mai 2016 )

    Emisiunea Miezul Problemei din 12 mai nu a rămas fără ecou. După ce Elena Oprea și invitații săi au discutat despre starea jalnică a Drumului Național 76 și despre indiferența totală a autorităților, șeful CNADNR Cătălin Homor, a mers în inspecție.

  • DN 76, drumul rușinii de ani de zile, analizat la Miezul Problemei ( 1 Aprilie 2016 )

    DN 76, drumul gropilor de peste un deceniu continuă să dea bătăi de cap șoferilor. Național Tv a semnalat în mai multe ocazii problema cu care se confruntă cei care tranzitează drumul național 76, Oradea - Deva, întins pe 184 de km, una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din vestul țării. În ciuda protestelor miilor de conducători auto, starea drumului continuă să fie deplorabilă, nedemnă de o țară europeană.

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2